London - hemfärd

På torsdagen var det dags för hemfärd. Vi var nöjda båda två så vi hade en lugn förmiddag där vi packade klart & softade på rummet.
Vid 10.30 for vi ner & checkade ut.

Receptionen med frukostmatsal/restaurang rakt fram.

Hissen var otroligt liten så vi fick åka ner en i taget 😂

Våra fullpackade väskor 😊

Vi valde att stå första biten när vi åkte till Holborn för att byta till Picadilly line till Heathrow 🚇

Lite mer folk idag än när vi kom ☺️
Vi hade valt att ha gott om tid eftersom vi inte hade koll på vikten av väskorna + att vi hade lite problem med att checka in Eva på väg till London pga en felstavning.

Väskorna klarade mariginalen så där var det lugnt 😊 Det var lite krångel med att förklara Evas namn men till slut gick det bra 😅

Det verkade som att hela terminal 5 bara var Brittish airways 🛫

Vi köpte oss lite wraps & letade rätt på några stolar där vi kunde sitta

En stund innan avfärd hittade jag dessa vilfåtöljer 😯 Tyvärr var det för sent för vila ☺️

Dags att gå till gaten 😊

Denna gång skulle planet gå i tid 👌🏼

Rullar ut på startbanan 🛫

Bara plan från BA ✈️

Och snart var vi uppe i luften. Här var klockan ca 16.20 & det var fortfarande ljust 😊

Landade i tid & fick väskorna. Hade lite svårt att hitta ut från terminalen 😄 Ullis & Micke stod tack & lov & väntade på oss 🙏🏼❤️ Släppte av dom i Almunge & började färden hemåt. Kort stopp i Hedemora & vid midnatt släppte jag av Eva & for hemåt 🥰❤️

Här var det minsann snö 😯 Lite overkligt att komma från våren till vintern 🥶

Idag vaknade vi till sol (som tyvärr försvann senare)

Borta bra men hemma bäst ❤️
TACK Eva för en mysig & rolig resa 🙏🏼 Precis vad jag behövde 😊❤️

London - sista dagen

Idag hade vi en lugn morgon & inte något speciellt planerat. Bestämde oss för att ta oss till Picadilly Cirkus för att kika om det fanns någon varm jacka på Lillywhites.
Tog tuben till Oxford cirkus & började gå. Såg inte ut som det brukar 🤔
När vi kollade kartan upptäckte vi att vi gått åt fel håll 🤭
Bara att vända & gå tillbaka 😅

Nu började jag känna igen mig ☺️ Kunde ju inte gå förbi Hamleys utan att gå in & kika. Är ju så galet där inne 😄

Så fina skyltfönster

Över Regent street hängde änglar som säkert är superfint när de lyser på kvällen 😊

Kom fram till Picadilly & jo minsann om jag inte hittade en jacka för 60% mot ordinarie pris 🤑 I like

Tog med Eva till M & M-butiken  En upplevelse bara att strosa runt. Vi visste att vi handlat farligt mycket så vi vågade inte köpa något där 😂

Godis i mängder 😋 Men vi var starka nog att stå emot 🏅

Mitt emot fanns en Legobutik där de byggt upp Big Ben 😯

Vår entré till vackra Hyde Park ❤️

Vårt hotell till vänster med blå markiser. Till höger bakom lastbilen är ”vår” tunnelbanestation 😊 Kunde inte haft bättre läge👌🏼

Lancaster gate. Trevlig personal där vi snabbt blev igenkända eftersom våra Travelcards blev avmagnetiserade & de blev tvugna att öppna åt oss varje gång vi skulle igenom ☺️

Vi hade tur & fick igen våra väskor 😅 Är lite nervös bara eftersom jag glömt bagagevågen hemma 😰 Vi får se i morgon. Mitt handbagage är i alla fall så gott som tomt ☺️

Min supersköna jacka som jag kommer dö i av värmeslag i morgon på väg mot Heathrow 😂 Men, åh, vad jag kommer älska den hemma i kylan 🙏🏼

Efter ännu en tripp till Hammersmith & Primark känner vi oss mer än nöjda med denna resa 😊
I morgon tar vi det lugnt med frukost & packar det sista, så beger vi oss mot flygplatsen utan stress. Nu längtar man efter tystnaden i Näs 😁

Mamma Mia - London

Vilken kväll! Vilken show! Vi är båda helt lyriska 😍
Det var dags att bege sig till Novello Theatre för att se musikalen Mamma Mia 😊
Åkte i god tid till Covent garden, så vi skulle hinna äta innan

London vet verkligen hur man julpyntar 🤩

Jättemysig stadsdel som jag helt missat de andra gångerna.

Vi letade rätt på teatern & sedan gick vi för att äta i närheten. Hittade en mysig restauarang som hette Cote Bistro. Där slog vi oss ner & tog en tvårätters för samma pris som en rätt ☺️

Jag fick en stor kycklingbit med stekt potatis & vitlökssmör 😋

Eva tog rostade grönsaker med en massa smaskigt på tallriken.

Och det bästa av allt! Frusna bär med en sås av smält vit choklad 😃 SÅ gott!! Gissa om det kommer provas hemma 😊

Vi hade gott om tid på oss så vi strosade runt & hittade en marknad som vi självklart gjorde lite fynd på 🤪

Vid 18.30 gick vi till teatern för att värma oss eftersom det var lite kylig kväll.

Vi blev hänvisade till en bar en trappa upp där vi slog oss ner.

Tog oss varsin cider 😊

Bara glada miner här 😁

Vi hade fått platser i salongen. Best seats, enligt han som vi fick biljetterna av 😊 Och vi såg verkligen bra!

Andra raden mitt framför scenen 👍🏼

Fantastisk fin gammal teater ❤️

I orkesterdiket framför scenen satt alla & spelade så det var verkligen livemusik på hög nivå!
SÅ coolt & SÅ bra!

Det var fotoförbud under föreställningen men jag var olydig & smög upp kameran en gång 🙄

Denna bild har jag lånat från Google.
Det var en superhäftig kväll med god mat & makalös musikal som var fartfylld från början till slutet. Kändes definitivt inte som 2,35 timmar ☺️

Det gick snabbt att ta sig tillbaka till hotellet & vi kom nog i säng runt 23.15.
Nu börjar sista hela dagen här i London. I morgon är det hemfärd igen. Men detta var definitvt höjdpunkten på denna resan 😃

London dag 2 - 2019

Tisdag morgon & vi vaknade lite tidigare idag eftersom vi lade oss tidigare. Ner & åt lite frukost

Vår lite torftiga frukost, men räcker bra åt oss 😊

Idag beslöt sig solen för att göra oss sällskap. Känns overkligt att höra om snökaoset hemma 🙄

Vi tog en promenad i Hyde Park bort till Marble Arch. Här var det ridskola i parken 🐎

Ett skapligt tomt Oxford Street. Helt galet vilken skillnad det är att vara här i januari jämfört med juni 🤪 Bara hälften så mycket folk 👌🏻

Hoppade på bussen mot Knightsbridge & satte oss på övre våningen längst fram, så hade bra utsikt 😊

Hoppade av vid Harrods & gick in & strosade lite.

Pampiga Harrods 💰
Tog bussen tillbaks till Marble Arch & underground vidare till Westfield

Maffiga Westfield 🤑

Strosade runt & kikade i de vanliga ”Svensson-butikerna” ☺️

Hittade en ny resväska i alla fall 😃 Handtaget gick sönder på min väska när jag skulle lyfta den & då hade jag ju typ inget i ☹️ Så det var inte mycket att välja på. Hittade en som borde vara lätt att se på bagagebandet i alla fall 😁
Passade på att köpa varsin smörgås & tog en lätt lunch 😋

Nu är vi tillbaks på hotellet för att vila fötterna & göra oss i ordning för Mamma Mia ikväll 🎤🎼😍
om det blir bilder därifrån så försöker jag få in det i morgon eftersom jag tror vi kommer hem sent 😊

Ha en bra tisdag & GRATTIS på födelsedagen bästa Pappa 😘❤️

London 2019

Så kom då dagen D 😊 det var dags att åka till härliga London igen 🇬🇧
Hämtade upp Eva & for till Uppsala, Almunge, till syster & Micke. De bjöd på supergoda laxtacos 😋
innan det var dags att åka till Arlanda. 20.25 skulle flyget gå men ganska snart fick vi meddelande om att det var försenat ca 15 min.

Självklart blev jag utvald för kontroll - as usual 😏 Men det gick bra

Tog ett glas vin innan avfärd 🍷

Planet fylldes snabbt & vi hamnade bredvid en trevlig engelsk man som gav oss lite tips på bra restauranger. Vi lyfte runt 21 men å andra sidan flög de in skapligt bra & vi landade på Heathrow 22.05 (23.05 svensk tid) 🛬

Fick väskorna snabbt & begav oss till underground för vidare färd in mot London. Vi hade inte mycket tid på oss eftersom incheckningen slutar 24.00. Det var ett par byten för att komma till Lancaster gate & när vi skulle byta till sista linjen så hade den stängt ner 😥

Upp & letade rätt på en busshållplats mitt i natten. Vi hade himla tur & vi hittade på en efter några minuters promenad & strax därefter kom bussen 😊☺️ 00.02 var vi på hotellet & kunde checka in 👍🏼

Inte många resenärer en söndagsnatt 😊

På hotellet är det fortfarande julpyntat ☺️

Sängarna såg väldigt inbjudande ut efter en hel resdag. Kvart i ett (01.45 svensk tid) släckte vi & slocknade nog ganska fort 😴

Vårt hotell. Väldigt lyhört & ganska slitet, men vi ska ju bara sova här 😊 Tur vi har öronproppar med oss! Något har man ju lärt sig efter alla resor hit 😁

Utsikt över Hyde Park 👌🏻 Dagen har varit mulen men 10 +grader 🙏🏼

Efter frukosten begav vi oss mot första stoppet - Primark i Hammersmith. Där gick det nog ca 2,5 timmar 🤪

Hungriga efter shoppingen var det dags för sen lunch. Slank in på en välbekant pub där jag ätit förut & åt gott

Efter lunchen var det dags att åka till hotellet & lämna kassar för vidare färd mot Tottenham Court road.
Blev ju lite till där 🙄
Sen gick luften ur oss 😄 Till hotellet igen & gick igenom lite inköp & tog igen oss lite. Vi beslöt oss för att äta på hotellet eftersom vi kikat på menyn tidigare. Som hotellgäst har man även 20% på maten 😉

Fick en god kycklingrätt med stekt potatis & en hel skål med olika små såser som vi kunde prova 😋
Nu ligger vi i sängarna & planerar morgondagen lite innan vi ska på musikalen Mamma Mia framåt kvällen 😃 SÅ spännande!