Påsken 2018 = Hampus flytt

Nu var det äntligen dags 😀H skulle äntligen komma ifrån sin möblerade lilla garderob på 20 kvm & flytta till en omöblerad lägenhet på 41 kvm. Som han längtat!
 
Jag däckades på söndagen av en förkylning & blev hemma måndag & tisdag. På tisdag eftermiddag kopplade vi på kärran & for ner till Mariestad.
Åt gott & hade en mysig kväll. Fortsatte onsdag morgon ner mot Karlskrona.
Mötte upp H vid nya lgh & började bära upp det vi hade med oss.
 
B satte igång med att få upp gardinstängerna. Det finns inga persienner så vi har köpt mörkläggningsgardiner som han får använda till att börja med. Det är säkert 3 meter upp till tak 😍
 
H började dammsuga av skrivbordet som stått i uthuset ett halvår
 
 
 
 
 
Gardinerna uppe 👌
 
Sängen ville H ha avskärmat så en mörkläggningsgardin där med så var det klart
 
Han kom snabbt på att han kunde köra sin projektor på gardinen 😄
 
Bokhylla & nattduksbord på plats
 
Jag överlät åt B & H att bygga ihop soffa & tv-bänk
 
Själv tog jag mig an stolar & bord i köket
 
H har ju träffat på sin gymnasielärare nere i Karlskrona - Kenneth. Han har också flyttat dit, men för att arbeta som lärare. Kenneth hjälpte till att bära upp lite möbler 💪
 
 
 
 
Vi märkte ganska snabbt att det behövs en taklampa så vi ser något
 
Det blev rörigt när vi hämtat hans saker i gamla lgh. Men jag tog en kartong i taget 😊
 
 
Hann börja på bordet innan vi bröt för natten. Trötta allihop😴
 
Mycket sopor blev det 😁
 
De samarbetade bra 👏
 
H försöker läsa beskrivningen
 
När soffan var klar var det dags för tv-bänk
 
 
 
Bord & stolar på plats 👌
 
Tur vi fick med oss gofika ner så vi kunde tanka lite emellanåt 😊
 
Onsdag & torsdag tog B & jag hotell så H fick bo in sig lite. H kom & åt frukost båda dagarna så han skulle orka eftersom han skulle till skolan med ett par timmar
 
💞 Så här nära vattnet bor H nu. Så fint! 
 
Sen var det dags för vitrinskåp. Måste säga att Jysk hade förvånansvärt bra beskrivningar & var lätta att sätta ihop 🙌
 
 
 
 
 
 
 
Tillbaks till Jysk & hittade denna hylla som passade perfekt till mikro, kaffe & sodastream
 
Anders kom förbi & fick äta första måltiden tillsammans med oss 😊
 
H & jag skjutsade hem Anders vid 12 & gångbron ut till Långö speglades så fint i vattnet 💟
 
 
Vi stannade ända till söndagen eftersom vi hade så många kartonger kvar på lördagen. Men nu började det bli ordning & reda 👌
 
I vitrinskåpet får statyer, minnen, skålar & kokböcker samsas
 
Tavlan fick han välja i inflyttningspresent & den passade perfekt över soffan
 
SÅ nöjd kille 💞 Nu har han space runt sig. Han kan titta på tv, han kan sitta i köket & äta eller jobba & han ser fram emot att få laga mat & kanske baka där 😍
 
Staffliet ville han ha ner för att kunna måla en tavla. Hoppas att han hittar kreativiteten igen 
🙏
 
Sista morgonen. Jag hade duschat & B låg & drog sig. Helt ok bäddsoffa 👌
 
Perfekt att lägga bäddmadrass, täcken & kuddar under divanen
 
Och vips så var det en soffa igen 💜
 
En tavla som H köpte 😍
 
Lisas & Mias tavla kom upp så klart 💗
 
Perfekt att det inte var ett hus mitt emot utan att han får lite "luft" utanför
 
Korten på Morfar & Farfar satte han på kylskåpet 💞
 
Även denna underbara tavla är från Lisa & MIa 💟
 
Dags att säga hejdå & H var sugen på att få plocka & fixa det sista själv 😊
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det känns så skönt att han fått denna härliga lägenhet 💟 Läget, ytan & grannarna är SÅ bra!
 
Japp, den här bilden visar hur vi hade det i Karlskrona dessa dagar 😂
 
B & jag stannade till i Mjölby & åt buffé. Gott ❤ Och där, av alla ställen, träffade vi på B's tremänning Lotta Marcus 😆 Världen är liten! De hade varit i Jönköping & var på väg hem till Stockholm. 
 
Hemma vid 9 på kvällen & packade in det som fått följa med hem. Sov gott i våra egna sängar men min förkylning hänger kvar. Får jag ta det lite lugnt ett par dagar så ger den sig säkert 😊
 
Då ser vi fram emot kommande vecka när B börjar sitt nya jobb 👊
 
LYCKA TILL i nya hemmet nu Hampus 💞
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0