Karlskrona

I tisdags var det då dags :( Vår underbara, goa kille flyttar neråt i landet ♥
Efter att ha farit runt hela helgen & sagt hejdå till alla vänner så var det en ganska dämpad kille jag hade med mig. Men vi tog resan i två etapper :)
 
 
Nedräkningen var klar. Bilden över högskolan visar hur fantastiskt fint det är ♥
 
Vi mellanlandade i Mariestad & sov över natten. Tanka lite energi innan vi gick upp tidigt & fortsatte neråt onsdag morgon.
 
Vid halv 1 var vi framme i Karlskrona :) Lägenheten ligger nära gästhamnen ♥ Det stora vita huset kallas Vita Briggen & är ett före detta fängelse. Nu pratas det om att det ska bli studentboende. Bakom Vita Briggen bor H :)
 
Första kvällen i lilla kokvrån :) H brygger sig lite kaffe
 
På väg mot mitt hotell 
 
First Hotell JA bor jag på :) SÅ sköna sängar!! Frukosten är så där, men duger bra åt mig ♥
 
 
 
Tyvärr har vi haft fullt upp med att färdigställa lägenheten så vi har inte hunnit sett så mycket av Karlskrona. Men det lilla vi sett är fantastiskt!
 
Dag 2 & H kopplar i hop datorer & spelkonsoller. Viktigast att få allt att fungera ;)
 
I går fredag var det dags att ta en tripp till Kalmar & Ikea. H fick ju ett presentkort från oss i studentpresent & det kom verkligen till nytta nu :) När vi gick in i varuhuset tyckte H att jag var dum som tog en vagn. Det räcker med en korg, tyckte han :D Han sa inte så mycket när vi gick till kassan ;)
 
I dag hämtade vi cykeln & H cyklade till BTH medans jag körde dit. Vi hann gå runt en halvtimme & kika samt få lite info i receptionen. H fotades & fick sitt studentleg :) SÅ spännande! Han längtar till i morgon när Inseglet börjar (nollningen) 
 
Fantastiskt fint vid vattnet ♥
 
H cyklade hem & duschade & jag for ner till hotellet & strosade lite bland affärerna på gågatan. Så mysigt!
 
Vi hittade på Pinchos härom dagen & beställde bord till i kväll :) Lika gott som vanligt ♥ 
 
När vi ätit klart cyklade H runt lite för att kika & jag tog bilen till lägenheten eftersom han hämtat ut mikro & Com Hem-saker. På Stortorget var det någon bilträff med en massa bilar. Mysigt :)
 
Ska ta lite fler bilder i morgon när jag kommer strosa på egen hand eftersom H ska på galej. Och på söndag är det dags för mig att bege mig hemåt =(
Men ser fram emot att B ska följa med nästa vända & få se allt det vackra här ♥
 
Sov gott ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0