Underbara värme =)

Åh, vad härligt det är nu!! Solen skiner & det är varma vindar =)
Tyvärr ska det vända redan i morgon :(
 
Lite blandade foton från sist...
 
Vår nya jättefina grill som ska hålla i mååånga år framåt (hoppas jag verkligen, för det priset!) 
 
Vi gjorde ett ryck förra helgen & krattade bort allt grus från gräset
 
SÅ skönt när detta är klart :)
 
Och 1 maj var det dags för vimpeln att hissas upp mot den fina blå himlen ♥
 
Eftersom det var för dåligt väder så väntade vi till 1 maj innan det blev premiär för nya grillen. Men det blev himla gott :)
 
I fredags började den efterlängtade marknade i Rättvik. En massa folk gick & strosade utanför kontoret eftersom vägen var stängd för biltrafik
 
I lördags hade jag en underbar morgon innan B & H vaknade. Sjön var spegelblank och det var så fantastiskt fint ♥
Sedan kom blåsten, molnen & regnet....
 
B & H åkte till Leksand Strand & krattade. Alla Åkerö-åttor krattar hela Leksand Strand innan säsongen börjar & får då pengar till Polenresan de gör varje höst :)
 
Rättviks slalombacke har endast några få snöplättar kvar i backen & efter denna dag med 22° & varma vindar så är även det snart borta.
 
Mimmi & jag parkerade oss på vår takterrass & njöt av lite glass efter maten ♥
Det var så varmt & skönt =)
 
I dag var det äntligen dags för H att få prova moppen.
-Men jag kan redan, sa han. Hur då, undrade jag. Jag har ju kört moppe på spelen, sa han, hur svårt kan det vara?
Han är rolig han =)
 
B sprang med & höll i en bit, men var tvungen att släppa för H gasade på ;)
 
Han var jätteduktig på att köra :) Liten blir stor.....
Nu är det bara till att boka en kurs så han kan ta moppekortet.
 
Nu är det Mam & Pap's tur att åka till värmen, närmare bestämt Malaga :)
De har det så varmt & skönt & stortrivs! Ha en fantastisk resa ♥ Vi syns på konfirmationen :)
 
H är på prao i Falun mån-ons & verkar ha det jättekul! Han praoar på NTI-gymnasiet & provar på gränssnittsdesign, spelprogrammering & multimedia bla.
Han går upp med mig på morgonen & åker bussen 6.40 från Leksand. Tror han är LITE trött nu ;)
 
Nu är det dags att börja förbereda morgondagen :)
Ha en skön kväll allihop ♥
 
Lisa & Hampus! Älskar er ♥♥
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0